silvan_banner_v2.jpg

Silvan vil skabe unik position i markedet

Danmarks mest velkendte byggemarkedskæde ønsker fremover at inspirere og hjælpe danskerne til at skabe. Ikke til at bygge.

Hvad der umiddelbart kunne lyde som en minimal betydningsforskel, gør i virkeligheden den helt store forskel i Silvans fremtidige marketing approach. Og den fremtid skydes i gang i denne uge, hvor reklamefilmen ”Skab noget magisk” kan opleves for første gang.

Starbucks fik sat fokus på, og gav folk mulighed for at begynde at nyde kaffe i stedet for at drikke kaffe. Det lød måske som et og samme, men jeg tror ikke at mange vil vove den påstand i dag. På samme måde ønsker Silvan at opfordre folk til at skabe, ikke til at bygge.
Joan Balle Kristensen, Head of Marketing hos Silvan

I filmen ”Skab noget magisk” følger vi en yngre familie, der er i gang med at flytte i ny lejlighed. Midt i flytterod og voksenpraktik, sidder familiens søn stille for sig selv og tegner en rumraket. Forældrene smider praktikken på porten og sammen giver de sig tid til at skabe børnetegningen i virkeligheden. Med alle dens skævheder og genbrugsmaterialer. Og ja bevares, også med lidt hjælp fra Silvans produkter og serviceydelser.

Hele den danske byggemarkedskommunikation hylder de rette vinkler og den mandlige idealkliche. Man skal gøre det ordentligt og man skal få det fikset og man skal bygge det væk. Den overvejende del af Silvans kunder bor i byerne, er fantasifulde hvad angår indretning og bekymrer sig om deres omverden. Så vi ønsker i stedet at opfordre til DIY det er legende, smart tænkt, personligt, lavet af genbrug, skørt, sjovt eller bare basalt praktisk. Det vil Silvan fremover gøre sit til at fremelske. Gennem kommunikation, butikker og kommende ”Skab noget” initiativer.
Mogens Kristensen, CEO og Head of Strategy hos ZUPA

Udover film vil der i første omgang kunne opleves en række inspirationstiltag, der som Mogens Kristensen fortæller, skal opfordre danskerne til at kaste sig ud i DIY projekter med en lidt anden tilgang end hidtil markedsført inden for kategorien.

Det vigtigste omdrejningspunkt for den nye position er jo ikke ’en flot film’ men at danskerne rent faktisk bliver inspireret og får værktøjerne til at skabe noget. Derfor vil man blandt andet kunne opleve annoncering, posts og nyhedsmails, der inspirerer til at anvende egne genbrugsmaterialer og så supplere op med materialer fra Silvan, hvis man mangler noget. Om det så bliver præcist som på tegningen, gør ikke så meget. Det skal hellere være lige efter ens hoved end lige efter reglerne.
Mads Mikkelsen, Chief Creative Officer hos ZUPA

Konceptet bliver bredt forankret på tværs af TV, digitale platforme, In-store, events (og forhåbentligt snart biografer igen).

Se casen om Silvans nye brandplatform