
ZUPA og Agency Spring forenes under ZUPA-navnet
For godt og vel halvandet år siden blev ZUPA en del af Spring Group, der udover Agency Spring også rummer Spring Production, inhouse-bureauet BrandBox og martech-bureauet Working Minds. Samlet set tæller Spring Group omtrent 300 mand og har siden starten i 2014 gennemgået en markant vækst.
Ambitionen bag fusionen i marts 2018 var - og er - at kombinere Agency Springs kreative og strategiske kompetencer med ZUPAs kreative og digitale erfaring for dermed at skabe en ny, stærkere og tydeligere position i markedet.
Som et naturligt næste skridt i bureaugruppens strategi forenes Agency Spring og ZUPA nu i én organisation med en samlet ledelse på tværs af Aarhus og København og under ét brand.
I praksis betyder det, at Agency Spring-brandet afvikles. ZUPA-navnets genkendelighed, høje kendskab og stærke profil i markedet gjorde udslaget.
På tværs af Aarhus og København vil i alt 65 medarbejdere bidrage til at realisere den ambition for bureauets kundegruppe.
Ét navn, én fælles leveregel
Bureauets tilgang til at skabe værdi for brands og mennesker ved at forene kreativitet og digitale kompetencer udtrykkes i et nyt mantra: Creative Heart. Digital Mind.
Den digitale udvikling har givet kreativitet en større spilleplade og et større potentiale end nogensinde.
Med en stærk kreativ base og tilsvarende digital know-how som udgangspunkt betyder det, at ZUPA fremover vil dyrke et stærkt fokus på at finde ind til kernen af brands og forløse dem kreativt, kombineret med en stærk viden om hvor og hvornår indflydelsen på kunderejsen maksimeres.
Den nye daglige ledergruppe på tværs af Aarhus og København består af:
CEO. Mogens Kristensen.
Chief Operating Officer. Hanne Lindstrøm.
Chief Commercial Officer. Petter Pablo Sommerfelt-Venegas.
Chief Creative Officer. Jesper Hansen.
Creative & Partner. Mads Mikkelsen.
Chief Digital Officer. Morten Eskildsen.
Chief Traffic Officer. Helle Juul.