Codan

Man kan teste sig til øget forsikringssalg

Codan ville sælge flere bilforsikringer – en svær opgave i et marked fuld af konkurrence og slagtilbud. Ekstra service, intelligente tests og tilpasning var vejen frem.

Bilforsikringer er svære at sælge, og der er mange om buddet. For at få taletid koblede Codan derfor gratis vejhjælp på deres bilforsikring – til glæde for både kunder og Codans salg.

Massiv kampagne ….

Alle fordelene ved vejhjælp skulle foldes ud i radiospots, på prerolls, bannere og med den største Facebook-kampagne, Codan nogensinde havde kørt.

 … og masser af tests

For at sikre maksimal effekt på Facebook udviklede vi et test-setup og optimerede konstant i to måneder mere end 30 forskellige posts og formater over for alle de relevante målgrupper.

 

“Vi testede hele tiden, så vi ramte alle med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt – og vi fik mange værdifulde learnings. Fx at de normalt så udskældte annoncer i højre side var vildt effektive, og gav den laveste pris per opkald.”

Kenneth Skovsted
Senior Strategist, Zupa

 

Succes hele vejen: Høj respons til en lav klikpris

Mere end hver tredje dansker på Facebook blev ramt af budskabet og det til en klikpris, der var 90 % lavere end ved brug af Adwords, der normalt bruges for at drive trafik og generere salg.

Fordi vi konstant testede og tilpassede, sænkede vi klikprisen med over 40 % – og hvert 5. klik resulterede i, at brugeren bestilte et forsikringstilbud.

codan_info_1

codan_info_3

3

codan_banner