DONG Energy

Når energi, en app og Brand Substance går op i en højere enhed

Når det kommer til at bevisføre et brand, er vores samarbejde med DONG Energy et solidt skoleeksempel.

Som en del af deres brandløfte lancerede DONG Energy ”Projekt: Få en lavere energiregning”. I den forbindelse udviklede vi mobilapplikationen ”Min Energi”, der gav forbrugerne mulighed for at følge deres energiforbrug og samtidig få gode tips til, hvor de kunne spare.

En brugervenlig app

Ved at indtaste energidata i applikationen kan forbrugerne se prognoser for deres energiforbrug. Derudover kan man sammenligne sine forbrugsmønstre med lignende familietyper og vurdere, hvor meget energi der forbruges af forskellige enheder – også når de ikke er i brug.

For at holde brugernes interesse har app’en fået inkorporeret et konkurrenceelement, der giver folk chancen for at vinde en præmie, hver gang de går ind og følger deres energiforbrug på app’en.

Succesfuld bevisførelse

App’en er blevet downloadet mere end 15.000 gange, og mere end 50.000 datasæt er blevet tilgået. Alle forbrugere på app’en er blevet eksponeret for relevante tips om, hvordan de kan spare på energiregningen.

Med app’en beviser DONG Energy, at de ikke kun lovmæssigt er forpligtet til at hjælpe folk med at spare på strømmen – de påvirker faktisk deres forbrugere til at gøre det på daglig basis.