DONG Energy

Rebranding af den digitale oplevelse af DONG Energy

Som et led i et større redesign af DONG Energys online tilstedeværelse, har Zupa reorganiseret og genskrevet alt indhold på deres forbrugerhjemmesider inklusive metatags. Den nye hjemmeside er lavet i et responsivt design, og løsningen benytter de nyeste online-principper samt best-practice inden for SEO.

Gennem processen foretog vi omfattende mængder af dataanalyse, hvor vi samtidig havde en lang række interessenter involveret. På den måde kunne vi bygge user journeys, der levede op til DONG’s forretningsmål.

Projekt: Få en lavere energiregning

Som led i redesignet inkorporerede vi nye indholdssektioner, der understregede brandløftet: ”Projekt: Få en lavere energiregning”.

Vi udviklede et antal interaktive energiberegnere, der gjorde det muligt at identificere sin egen energiprofil og spotte eventuelle energibesparelser, der så kunne sættes op i app’en: Min Energi.

Resultatet blev en komplet brugercentreret online tilstedeværelse, der understøttede de overordnede forretningsmål og KPI’er på tværs af alle platforme. Et resultat der samtidig viser, at DONG Energy lever op til deres brandløfte med masser af substans.