Garmin

Bevægelse kan både være sjovt og kommercielt med Garmin

Vivosmart HR Activity Tracker er en ‘bærbar livsmåler’ fra Garmin.

I december 2015 ville Garmin skabe opmærksomhed for deres nye Vivosmart® HR og booste salget op til jul – det hjalp Zupa dem med.

”Making people move” på 19 meter

Kampagnen var designet til at vise de nye og forbedrede specifikationer i deres Vivosmart® HR activity tracker og samtidig involvere publikum med en sjov og innovativ konkurrence: ”Catch the Vivosmart HR”.

Ud fra Garmins Brand Substans, ”making people move”, tog vi fat i én af Københavns mest travle områder: Rådhuspladsen. En 19 meter lang LED-skærm blev midlet til at understrege Brand Substans og skabe opmærksomhed samt opfordre folk til at interagere med og teste produktet.

#catchthevivosmart

En film opfordrede fodgængere til at “fange” Vivosmart® HR med deres smartphone ved at tage et billede af trackeren, mens den bevægede sig på en storskærm. På den måde fik filmen publikum til at bevæge sig. Når billedet var taget, skulle bruger uploade det til Instagram med hashtagget #catchthevivosmart. Folk blev på den måde opfordret til at bevæge sig og have det sjovt – og salget steg med 10 %.

Kampagnen blev nomineret til awarden; ’Hegnspælen 2016’ for at bidrage til kreativ anvendelse af et kommercielt format i København, der kunne opfordre folk til at være aktive.

 

Se den 19 meter lange interaktive annonce på Rådhuspladsen her:

garmin-pic5

garmin-pic4

garmin-pic1