Knauf Danoline

Et stærkt kreativt koncept åbnede op for nye markeder

Knauf Danoline er et brand inden for Knauf Gruppen med årtiers erfaring inden for udvikling og produktion af højkvalitets gipsprodukter. De ønskede at øge deres markedsandel med en stærk brandplatform.

Zupa udviklede platformen “Room for expression” – en brandplatform, der skulle styrke dialogen med både eksisterende kunder, salgspersonalet rundt om i verden og ikke mindst arkitekterne.

Room for expression blev vejen frem

Platformen blev rullet ud internationalt ved hjælp af nye visuelle guidelines, en ny hjemmeside, aktivering af sociale kanaler og en serie af forskellige offline og online marketingmaterialer. Den primære styrke ved den nye brandplatform var, at Knauf Danoline nu var i stand til at aktivere og kommunikere mange af de eksisterende styrker i organisationen, som den altid har været i besiddelse – såsom en aktiv og kreativ kultur samt et unikt blik for detaljen.

Efter introduktionen på det danske marked implementerede majoriteten af udenlandske afdelinger i Knauf den nye brandplatform.

Den nye best practice

Platformen og dens løbende aktivering anses nu for at være best practice i Knauf Gruppen. Den nye søgeoptimerede hjemmeside har genereret 50 % flere besøgende, næsten tredoblet den mobile trafik og nedsat afvisningsprocenten med 15 %.

Besøg hjemmesiden her: knaufdanoline.com

KnaufDanoline_1