lgbt+ ungdom

Politik + kærlighed = 450 % organisk vækst

For lgbt+ ungdom har Agency Spring x Zupa udarbejdet en moderniseret identitet og kommunikationsplatform. Konceptet sprang ud som kampagnen ’Love letters’, og lanceringen i forbindelse med Copenhagen Pride resulterede i en øget reach på 153 % på Facebook, en 42 % stigning i følgere på Instagram og hele 450 % flere besøgende på websitet. Alt sammenlignet med perioden før og helt uden annoncering.

 

Det strategiske og kreative paradoks
Konceptet skulle omfavne flere strategiske og kreative paradokser, for hvordan kommunikere man både kærlighed og rummelighed, samtidig med man stiller skarpt politisk?

Og ikke nok med det, så skulle konceptet internt i foreningen kunne kommunikere til en bred målgruppe (12-25 år) sideløbende med, at det eksternt skulle stå klart for alle – fra den borgerlige masse til den politiske elite.

 

Kærlighedens alfabet
Vi skabte et helt nyt alfabet, et kærlighedens alfabet, der i en positiv og aktivistisk ånd hylder seksualitet i alle dens manifestationer.

’Love Letters’ er udformet som en kreativ leg med det traditionelle alfabet, hvor hele rækken af bogstaver fra A til Z bliver præsenteret med nye ord og meninger. Det giver os midlerne til at stille skarpt på både minoriteter og de kampe, der stadig skal kæmpes i lgbt+ miljøet anno 2018.

 

Diversitet og seksualitet på agendaen
Alfabetet tillader at de for nogen kontroversielle emner, der kobler sig til seksuelle minoriteter, bliver perspektiveret, og gennem uddannelse styrker vi lgbt+ ungdoms stemme i det danske landskab.

Alt med formålet om at skubbe til den politiske debat og normer for køn, krop og seksualitet.