Maersk Drilling

Succecfuld global rekruttering på sociale medier

Maersk Drillings offshore-arbejdsmiljø bruger højtspecialiseret arbejdskraft i mange forskellige og oftest fjerne dele af verden. Der var brug for flere ansatte. 

Til at løse udfordringen udarbejdede vi en strategiplan med mere end 30 anbefalinger til digital rekruttering. Én af anbefalingerne var en stærkere tilstedeværelse på Facebook.

En fokuseret Facebook-indsats

Vi begyndte med at øge antallet af følgere på Facebook, og vi fik hurtigt tredoblet Maersk Drillings fanbase gennem en intensiv indsats i forhold til at publicere relevant indhold samt involvere følgerne og starte en løbende dialog med dem.

I takt med den stigende involvering og dialog begyndte vi at poste jobopslag på Facebook til en målrettet gruppe følgere i udvalgte olieboringsfællesskaber. Vi postede et par jobopslag for at teste effekten af forskellige typer af opslag og endte op med en click-rate på helt op mod 10 %.

En tidobbelt succes

Strategien endte med at være særdeles effektiv med en tidobling af trafikken af jobansøgninger. På den måde lykkedes det Maersk Drilling at opnå sine ambitiøse rekrutteringsmål inden for tidsrammen.

Vores arbejde blev honoreret med en DIA Award i 2014 i B2B kategorien. Vores indsatser på de sociale medier blev også nævnt i nyhederne på landsdækkende tv samt i aviser og magasiner. Det kan altså siges, at fordelene ved strategisk funderet digital rekruttering er enorme – og omkostningseffektive.

 

Se vores casevideo her

MaerskDrilling_2