Momio

De første børneskridt ind i den sociale digitale verden?

Momio vil være det største (og første) online sociale medie for børn i Europa i 2020. 800.000 er allerede brugere, og Agency Spring x Zupa er gået sammen med produktionsselskabet Resetfilm ApS om at producere nye TVC’er for at øge antallet af brugere cross markets.

Unge er storforbrugere af sociale medier – YouTube, Snapchat, Instagram, TikTok (tidligere Musical.ly), WhatsApp, Facebook og Messenger, og her lever de deres digitale liv med venner, familie og bekendte.

Men de sociale medier er ikke lavet til børn under 13 år – det er sikkerheden slet ikke god nok til. Derfor tilbyder Momio en platform for de yngste, hvor de i trygge børnevenlige omgivelser forsigtigt kan lære at navigere i den store autonome internetverden uden fare for at træde forkert.

 

Den digitale verden forandres konstant
Siden Momio blev lanceret i 2014 har den digitale virkelighed ændret sig, og børn har samtidig udviklet nye vaner og fundet nye rollemodeller.

De kopierer den digitale adfærd, de ser hos ældre børn og deres forældre, og netop derfor er læring og en sikker introduktion til den digitale virkelighed en stor del af Momio. Samtidig er medielandskabet også blevet så mangfoldigt, at vi tydeligt skal vise, hvorfor Momio er et socialt mødested, der er et besøg værd – et sted, hvor børnene ikke føler sig overvåget.

Agency Spring x Zupa stod derfor overfor en opgave, der gik ud på at udvikle en TVC-kampagne, der med udgangspunkt i målgruppens digitale adfærd og præferencer fik fremhævet de vigtige budskaber og nye features i en storytelling på 10” og 20” tv-spots. Samtidig skulle TVC’en fungere cross markets og let formateres til svensk, norsk og hollandsk.

 

Resultaterne
Tv-kampagnen er blevet sendt på Nickelodeon og kan ses både i Danmark, Sverige, Norge og Holland.  I forbindelse med tv-kampagnen lå Momio i Holland på top 10 i Social networking apps i App Store og Social applications i Google Play.

Nu glæder vi os til at se resultaterne for de øvrige markeder.