Pressemeddelelse, 5. april 2018

Ny stærk bureaugruppe med fælles bundlinje

Når Zupa og Agency Spring fra i dag får fælles bundlinje, ser en ny stærk bureaugruppe dagens lys. En bureaugruppe, der kombinerer størrelse og specialkompetencer. Kodeordene er stærk forretningsforståelse, fremsynede digitale løsninger og effektiv marketingproduktion bundet sammen af et gennemgående fokus på kreativitet.

Den nye konstellation består af Agency Spring, Zupa og Spring Production og bliver med over 200 medarbejdere – heraf 110 i Danmark – blandt landets mest markante aktører i branchen.

”Den nye sammensætning af kompetencer og det fælles ejerskab åbner op for nye konkurrencemæssige fordele”, siger Peer Brændholt, gruppens CEO. Han fortsætter: ”Vi ser en dansk og nordisk bureaubranche i en rivende udvikling. Niveauet for de bedste løsninger er kun blevet højere – fra strategi og kreativitet til production value. Vores nye tiltag er mere end noget andet drevet af en ambition om at levere på et endnu højere niveau overfor vores kunder. Det kan vi med denne konstellation, der kombinerer størrelse med specialkompetencer”.

Ved at gå sammen bliver vi markant styrket i København, og der tilføres stærke, tværgående kompetencer til det samlede danske setup og nye vækstmuligheder for Spring Production i både Vietnam og Danmark. Bureaugruppen har en stor andel internationale kunder, og med fusionen kan de tilbydes et endnu stærkere produkt.

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas, der indtil i går var CEO i Zupa, kommer til at spille en central, samlende rolle som Group Managing Director på tværs af bureaualliancens reklamebureauer og som Managing Director for gruppens nye fælles adresse i København, der tidligere husede Zupa. ”Noget af det, der afgør, hvor stærke løsninger man kan skabe for sine kunder, er evnen til at tænke i og eksekvere med blik for den store sammenhæng og på tværs af kanaler. Jeg mener ikke, at man finder mange bureauer i Norden, der har lige så gode forudsætninger for det, som vi nu får.”

Petter Pablo ser frem til en unik sammensætning af digitale kompetencer indenfor UX, digitalt design, CMS, automation, SoMe og stærke klassiske kompetencer indenfor strategi, branding, art direction og copy writing. Gruppen bliver et stærkt bud på det moderne leadbureau, der formår at orkestrere de mange kompetencer i hele værdikæden til et samlet tilbud overfor kunden. ”Alt sammen med udgangspunkt i forretningsforståelse og kommunikation”, tilføjer han.

Udover Petter Pablo Sommerfelt-Venegas kommer flere medarbejdere til at være dedikeret samarbejdet på tværs. Mogens Kristensen fortsætter som Head of Ideation på tværs af enhederne. Om det udtaler Mogens Kristensen: ”Konstellationen er bl.a. skabt ud fra en fælles ambition om at sætte barren for de kreative løsninger endnu højere, og at skabe endnu bedre resultater for vores kunder. I den nye gruppe styrker vi evnen til at sammensætte kreative og strategiske kompetencer på tværs af faggrænser og derigennem at levere unikke og nyskabende løsninger. Vi har som erklæret mål at investere yderligere i det kreative fællesskab og samarbejde på tværs af kompetencer og faggrupper. Jeg glæder mig enormt over de nye kreative muligheder.”

 

 

Fakta:

  • Forventet koncerndækningsbidrag: DKK 110.000.000
  • Antal medarbejdere i koncernen: 220
  • Kontorer: København, Aarhus, Bjerringbro, Manchester, Hamburg, Ho Chi Minh City
  • Kunder: I den nye konstellation tæller kunderne bl.a. Novo Nordisk, LEGO, Grundfos, Astellas, UL, Jysk, Dansk Supermarked, OK Benzin, XL-BYG, Danske Bank, FOA, 3F, Aarhus og Horsens kommune, Danfoss, Hyundai, Radiometer og Sundhedsstyrelsen
  • I seneste MyImage analyse blev ZUPA rangeret som #2 inden for digitale kompetencer og AGENCY SPRING som #2 inden for forretningsforståelse. To af de kompetencer som vægtes højest blandt CMO’s, når der skal vælges bureaupartner.