TDC Erhverv

Når den personlige avis starter dialogen

Når det kommer til CRM og relevant dialog, er det altafgørende, at kunden kan genkende sig selv i det, der ender i indbakken eller postkassen. Og i et komplekst it- og telefonimarked, hvor leverandørerne står i kø for at få en (større) bid af kagen, kræver det noget helt særligt at trænge igennem.

TDC Erhverv ville i kontakt med kunderne for at sikre et professionelt samarbejde, opdyrke en dialog med relevante budskaber og samle op på eventuelle utilfredse kunder, inden de gik til en anden leverandør. Briefen lød på ”et anderledes format, der både udstråler kompetence og fylder på modtagernes skrivebord”.

Sammen med TDC Erhverv producerede vi derfor en fysisk ”TDC Avis” fuld af indhold, der var relevant for den enkelte virksomhed, fordi vi talte ind til blandt andet størrelse, branche, data, viden om forbrugerrejsen, eksisterende kundeforhold, personlige TDC Account Manager osv.

4.256 avis-varianter til 25.625 modtagere

Da alle modtagere allerede var kunder inden for et eller flere af TDC Erhvervs forretningsområder, medførte avisproduktionen et omfangsrigt tekstarbejde, en kompleks fletteformel og et seriøst kvalitetstjek for at sikre, at alle modtagere fik præcis den information, de skulle have.

Efterfølgende sendte vi en ”reminder” som en e-mailversion af avisen.

Ros fra kunderne – helt uden opfordring

Kunderne var ekstremt positive og gav TDC Erhverv kredit for en meget personaliseret tilgang og eksekvering – det virkede professionelt. Samtidig blev Account Managers mødt med hidtil usete henvendelser som fx ”Det var jo en fantastisk brochure, I sendte den anden dag” og ”… den avis du har sendt er simpelthen så god og vildt imponerende”.

Med over 400 henvendelser, over 40 møder og positiv respons på tværs af landet var kampagnen en kæmpe succes på den interne bane, for dialogen med kunderne – både de tilfredse og de utilfredse – og i sidste ende også for salget.