TDC Erhverv

Den rigtige mail til den rigtige forbruger på det rigtige tidspunkt kan ses på bundlinjen

TDC Erhverv testede løbende nye måder at drive trafik og generere leads på gennem Direct Marketing og E-mail Marketing. Derfor skabte vi et triggerbaseret E-mail Marketing Automation-program – baseret på forbrugerens adfærd på hjemmesiden.

Leadgenerering og modningsniveauer

Kompleksiteten i visse B2B-løsninger kræver ofte, at virksomheden er tæt på brugerne gennem hele processen – fra interesse over involvering til beslutning.

I udviklingen af automation-programmet identificerede vi derfor flere modningsniveauer baseret på forbrugerens grad af interaktion med hjemmesiden. Modningsniveauerne spændte bredt – lige fra den tilfældigt besøgende til det meget modne lead.

Afhængigt af deres modningsniveau blev brugerne på hjemmesiden eksponeret for e-mails med indhold, der matchede niveauet og graden af interesse – med det formål at flytte forbrugeren videre til næste modningsniveau. På den måde blev alle brugerne ledt gennem salgstragten.

Vi konstruerede også et kompliceret retargeting setup, der gav os mulighed for at målrette relevante budskaber på eksterne kanaler til interesserede forbrugere på forskellige måder på de forskellige modningsniveauer.

Intelligent kommunikation betaler sig

Resultaterne var imponerende. Nogle produktkategorier fordoblede leadraten, mens andre havde en imponerende tredobling.