DanskeBank_hero.jpg
Læring Gamification Website Campaign

Gamification møder
finansiel forståelse

En undersøgelse viser, at 59 % af den yngre generation ikke føler sig godt nok klædt på til at håndtere deres personlige økonomi, når de går ud af skolen. Og det viser sig, at den måde, børn ser deres forældre håndtere penge på, smitter.

Derfor har Danske Bank taget opgaven om at hjælpe børn og unge til en bedre viden om økonomi på sig og udviklet services, materialer og online-spil for at stimulere målgruppen til at ville lære mere.

DanskeBank_0.jpg

Det starter hos forældrene

Et af initiativerne er “Penge på vej”, der er et univers udviklet til forældre. Universet giver tips og råd til, hvordan de hjælper deres børn med at udvikle et sundt og ansvarligt forhold til penge og personlig økonomi.

DanskeBank_1.jpg
DanskeBank_2.jpg

Indholdet er struktureret omkring fem aldersgrupper i et barns liv fra 0-18 år, så brugerne nemt kan finde den alder, der giver mening for den enkelte. Universet er skabt som en side, hvor brugeren kan udforske fakta og fordybe sig i interessante artikler undervejs. Designet er en kombination af lyse landskaber, illustrationer og tredimensionelle avatars, som giver indholdet liv og skaber lyst til at udforske siden.

 

Annual Lovie Award

Penge på vej blev udvalgt til den officielle Shortlist of The 5th Annual Lovie Awards i kategorien ”Finansielle Services” blandt 1500 deltagende fra over 30 europæiske lande.

Vil du vide mere?

Kontakt /
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
Chief Commercial Officer
+45 4075 4101
pp@zupa.dk