folkebevægelsen_hero.jpg
Campaign Identitet Social Fællesskaber

Når ensomhed skal
bekæmpes med kniv og gaffel

Under det opfordrende budskab ’Spis Fælleskabet i Gang’ har ZUPA afviklet en landsdækkende kampagne for Folkebevægelsen mod Ensomhed. Formålet er at bringe mennesker sammen i nye måltidsfællesskaber – i et ønske om at sætte spot på ensomhed i Danmark.

folkebevægelsen_0.jpg (1)

Startpakker

Centralt for kampagnen har været introduktionen af to typer startpakker. Startpakker, der har haft til formål at gøre det lidt lettere at arrangere en uformel fællesspisning – og som samtidig har givet Folkebevægelsen mulighed for at måle på, hvorvidt danskerne tager kampagnens opfordring til sig.

folkebevægelsen_1.jpg
folkebevægelsen_2.jpg

Den ene startpakke har været en samling af materialer, der hjælper værtsskabet på vej. Pakken har bl.a. indeholdt invitationer, navneskilte, opskrifter og inspiration til gode samtaleemner.

folkebevægelsen_3.jpg

Vi er meget tilfredse med denne kampagne hvor vi kan se en stor interesse for de startpakker, vi for første gang har stillet til rådighed. Det kan være utrolig svært at vurdere, om vores opfordring til at mødes med nye mennesker omkring et måltid bliver omsat til handling. Det har vi nu mulighed for at undersøge, om den gør. / Marie Asserhøj, Projektleder for Folkebevægelsen mod Ensomhed

folkebevægelsen_4.jpg
folkebevægelsen_5.jpg

Det bedste krydderi ...

... er i dette tilfælde de gode resultater, som kampagnen kar kastet af sig. Det vidner om, at kampagnen har gjort en reel forskel for de mennesker, der har mest brug for det.

500
bestilte startpakker
på én uge
600
kuverter fra Meyers
blev bestilt
450 %
flere besøg
på websitet

Vil du vide mere?

Kontakt /
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
Chief Commercial Officer
+45 4075 4101
pp@zupa.dk