Hyundai
At sælge biler gennem historier og lyd
Alle kender følelsen af at køre i en lækker bil. Vi ved, hvordan sådan en ser ud. Bilreklame er jo bilreklame – og netop derfor valgte vi at løse efterårets og vinterens Hyundai Nordic Edition-kampagne anderledes.
Frem for endnu engang at kaste os ud i lange snakke om teknik, motor, design og udstyr valgte vi at kommunikere den mere diffuse glæde, som er knyttet til alle særligt gode biloplevelser, vi alle bærer rundt på: Minderne fra en tur til stranden, glæden ved at køre i regnvejr, hyggen ved at hente juletræet ude i skoven. Alt samme formidlet (stort set) uden billeder – men kun gennem lyd, stemninger og velfortalte historier.

Stemning tager tid
Omdrejningspunktet i Nordic Edition-kampagne var en serie af næsten novelleorienterede historier, der fik lov til at tage den tid, der var nødvendig:
Og lytterne forstod ideen
”Den er meget nærværende og beskrivende”
”Vækker følelser...“
Udtalelser hentet fra Bauer Posttest.