
Realkredit Danmark
Ét enkelt budskab boostede markedsandelen
Lån kan være svære at forstå for den almindelige forbruger. Når flere aktører på markedet tilbyder forskellige typer realkreditlån og efterlader forbrugeren med den endelige beslutning, resulterer det ofte i tvivl og frygt – og den forkerte beslutning.
Ét budskab, der var nemt at afkode
Kampagnens hovedbudskab var simpelt. Alle med et flexlån skulle kun tage én beslutning vedrørende deres rentejustering: Skulle de beholde eller udskifte deres lån? Realkredit Danmark tilbød én anbefaling til valg af lån. Det virkede måske umiddelbart indlysende, at ens finansielle rådgiver kun burde give én anbefaling – ikke desto mindre var Realkredit Danmark de første til at gøre det.


Kampagnen virkede også internt i Realkredit Danmark. Det havde tidligere været en udfordring at skabe en gennemgående intern forståelse af Realkredit Danmarks produkter og rådgivningsydelser. Lånberegnere, som var en del af kampagnen, blev et vigtigt element for både den interne forståelse og som et stærkt redskab i den eksterne kommunikation.
Målbar øget markedsandel
Kampagnen performede ikke blot tilfredsstillende på alle kommunikative parametre, men bidrog også til en rekordhøj markedsandel for Realkredit Danmark efter lanceringen: Kampagnen øgede markedsandelen inden for realkreditlån med hele 9 %.
Vil du vide mere?
Kontakt /
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
Chief Commercial Officer
+45 4075 4101
pp@zupa.dk