Kampagne

Sundhedsstyrelsen
The emotion scanner

Music Against Drugs er en årligt tilbagevendende holdningskampagne over for de 16-24-årige drevet af Sundhedsstyrelsen, Dansk Live og Roskildefestivalen. Formålet er at forebygge unges eksperimenter med rusmidler på festivaler og spillesteder – og i 2019 gik vi som leadbureau endnu engang nye teknologiske veje på kampagne-platformen ’Under the influence of Music’ for at ramme og engagere målgruppen. Baseret på stærke indsigter og med udgangspunkt i den lykkefølelse, der opleves, når musikken tager over.

The Emotion Scanner – check dit humør

The Emotion Scanner er en intelligent Snapchat-linse, som ved hjælp af face recognition-teknologi aflæser brugerens ansigtsudtryk og følelsesmæssige tilstand. Vi lancerede scanneren til en Jada-koncert på Vega, hvor den med al tydelighed dokumenterede sammenhængen mellem musik og glæde – og nok så vigtigt involverede de unge på en sjov måde og på deres præmisser.

thumbnail1.2.png
thumbnail2.png

Roskilde rockede The Emotion Scanner

Også på Roskilde Festival var The Emotion Scanner et kæmpe hit. Målgruppen var vilde med kampagnen og brugte The Emotion Scanner som samtalestarter under festivalen. Og det har også været en væsentlig præmis for kampagnen – at de unge selv var med til at sprede budskabet.

Hegnsbanner_2019.jpg
thumbnail3.png

Stærke resultater

1.1 mio +
Facebook impressions
1.4 mio +
Snapchat impressions
18000 +
Snapchat-linse-brugere (swipe-up)
under Roskilde Festival

Vil du vide mere?

Kontakt /
Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
Chief Commercial Officer, Partner
+45 4075 4101
pp@zupa.dk